niedziela, 22 maja 2016

muzyka, która motywuje


Najczęstszym pytaniem, które zadają mi notorycznie moi bliscy jest czego ty dziewczyno słuchasz? I to pytanie nie jest wcale obraźliwe czy sarkastyczne. Słucham muzyki, która zmienia moje nastawienie do dnia, a nawet życia. Kiedy mam ciężki dzień lub jest mi nadzwyczajnie na świecie smutno włączam moją playlistę, którą zatytułowałam imagine czyli wyobraźnia. Zamykam wtedy oczy, przenoszę się w inne miejsce i jestem szczęśliwa. Czasami przenoszę się w miejsca, które doskonale znam i rozmyślam co mogę jeszcze tam zrobić, żeby mój dzień był udany. Kiedy otwieram z powrotem oczy, moje nastawienie zmienia się o 180 stopni, a dzień, który mógł zakończyć się tylko płaczem staje się bardziej wyrazisty z kolorami. W dzisiejszej notce przedstawię wam kilka piosenek, które zmienią wasze myślenie, albo chociaż przeniosą was w inne miejsca.



  1. Tau - Miłosierdzie
    Człowiek, który skradł moje serce. Ta piosenka, którą wybrałam do przedstawienia wam jest jedną z wielu piosenek z przesłaniem, która jest przykładem prawdziwej miłości do Boga. Nikt dawno tak bardzo mnie nie motywował słowem jak Piotr. Dużo pozytywnej treści, dobre bity.
    "Ja chcę tak żyć, nawet gdy jest bieda,
    Nawet kiedy jestem sam, nie wymiękam,
    Ja chcę tak żyć, dobro mnie wypełnia,
    Nie przestanę zwalczać zła, nie chcę przestać,

    Bo zobaczyłem w życiu zbyt wiele cierpienia, 
    To człowiek niszczy człowieka,
    Nie zaprzeczasz? To po to ta refleksja,
    By budzić sumienia i rozkruszać serca z kamienia w istnieniach"
  2. Ennio Morricone - Chi Mai
    Piosenka wspomnień z dzieciństwa. Ennio Morricone to wybitny włoski kompozytor i dyrygent. Pierwszy raz jego twórczość usłyszałam w wieku 11 lat dzięki mojemu tacie, który puścił mi właśnie kompozycję Chi Mai. Kiedy zamykam oczy przy tej piosence to jestem w miejscach z dzieciństwa, wraz z moimi rodzicami. Odsyłam was do tego utworu, polecam zamknąć oczy i przenieść się w zupełnie inne miejsce.
  3. Dawid Podsiadlo - Nieznajomy
    Wrażliwość, którą posiada Dawid nie da się opisać słowami. Jego teksty mają przesłanie i zmuszają do niesamowitych refleksji. Utwór, którego chce się słuchać, nad którym chce się zastanowić i który zostaje w sercu na długo - tak powinna działać na nas muzyka. 
  4. Nickelback - Lullaby
    Tej piosenki również nie mogło zabraknąć na mojej playliście. Bądźmy szczerzy - każdy z nas często przechodzi przez trudny czas w swoim życiu. Kiedy czuje, że jestem już u kresu wytrzymałości puszczam Lullaby i wsłuchuje się dokładnie w tekst. Podlinkowałam piosenkę od razu z tłumaczeniem, żebyście mogli zrozumieć o czym piszę. Zacytuje fragment tekstu, który wyrazi wszystko co chcę napisać o tej piosence:
    "cóż, każdy był na dnie i każdy był zapomniany
    każdy miał dość samotności, każdy był opuszczony
    i zostawiony z pustymi rękoma, więc jeśli ledwie dajesz radę
    PO PROSTU SPRÓBUJ JESZCZE RAZ..."
  5. Sarah Brightman - This Love
    Zdaję sobie sprawę, że duża część ludzi nie lubi takiej muzyki, aczkolwiek This Love jest dla mnie bardzo ważna i jej również tutaj nie może zabraknąć. Piosenka jak sam tytuł mówi jest o miłości, ale proszę mi się nawet nie zrażać bo głos Sary zahipnotyzuje was i przeniesie w zamkowe klimaty. Dlaczego zamkowe? Kiedy zamykam oczy słuchając tej piosenki od razu pojawia mi się obraz wielkiego zamku, a dokładnie sali balowej i tam toczy się właśnie cała akcja w mojej wyobraźni.
Mam nadzieje, że piosenki, które wybrałam przypadły wam do gustu i słuchając ich, choć przez chwilę byliście w innym miejscu. Moja wyobraźnia sięga szczytów i uwierzcie mi, ale dzięki niej czuje się wolnym człowiekiem. Zachęcam was do komentowania notki z tytułami waszych ulubionych piosenek.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • 
email: pa.grygorowicz@gmail.com


10 komentarzy:

  1. Mądrze piszesz i zgadzam się z Tobą w stu procentach,muzyka to jest coś pięknego.Często jak mam doła,to lubię puścić jakąś ukochaną żywą piosenkę i już jest mi lepiej.Można powiedzieć,iż muzyka towarzyszy mi codziennie gdy myję zęby,lub się ubieram.Podczas powrotu do domu późna nocą boję się przez horrory różnych upiorów ale wystarczy,że założę słuchawki i zapominam o tym,pomaga mi jeszcze śpiewanie przy tym,wydaje mi się wtedy że głos mój odstrasza wszystkie zmory.Mam podobnie jak ty że słuchając muzyki zapominam o całym świecie i w głowie układam sobie idealny obraz.

    OdpowiedzUsuń
  2. Heh, ma moim blogu również często pisze o muzyce. Różne piosenki mają nanie różny wpływ, to coś niesamowitego!

    Pozdrawiam i życzę powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Naprawdę świetnie napisane, piosenki które wymieniłaś mają jakieś przesłanie i nie opowiadają o niczym.

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialnie napisałaś:)
    Super piosenki:)
    Pozdrawiam
    http://betterglam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam na płycie weselnej piosenkę Far Away z zespołu Nickelback, sama wybrałam:)))Obserwuję:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszystkie piosenki zespołu Nickelback <3

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Też uważam, że muzyka jest bardzo ważna. I mam kilka piosenek z którymi mam ważne dla mnie wspomnienia :)
    Zapraszam do mnie -->http://dominikaano.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. 4 kocham tą piosenkę <3

    ms-black-lady.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie piszesz :) Ja nawet nie mam ulubionej piosenki, słucham co mi wpadnie w uszy(teraz) kiedyś tylko hip hop..

    http://mlodamamakacpra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia